tiistai 17. marraskuuta 2009

Puhelinlankojen lisäohjeet.

Nyt minä kerron mitä me keskusteltiin tuottajan kanssa ennenkuin minut otettiin suoraanlähetykseen. Tieisin, että kun puhelin soi siihen pitää vastata välittömästi. Kun puhelin soi sanoin avustajalle, että äkkiä. Avustaja vastasi omalla nimellä. Toisessa päässä ääni sanoi, että tämä on Puhelinlangat laulaa ohjelmasta hei. Radiofani on varmaan odottanut puhelua kovasti. Sovimme Radiofanin kanssa, että hänet otetaan lähetykseen kahdeksan aikaan. Vastasin siihen, että joo. Tähän tuottaja sanoi, että odottele siellä. Jännittävä hiljaisuus laskeutui asuntooni. Se on jännä juttu, että kun radiosta on soitettu minulle niin luonnostaan sitä odottaa ihan hiljaa, vaikka voisi silloin jutellakkin.
Kerran minä kyllä puhuin avustajan kanssa, kun mikki oli kiinni. Se pitää aina toki muistaa, ettei puhu musiikin aikana sopimattomia, kun sitten se mikki on kuitenkin auki. Nyt mennään semmosille apajille mihin mie blogin alussa viittasin. Sen takia sanoin avustajalle äkkiä, koska tiesin, että kappale oli jo puolessavälissä ja että nyt on minun vuoroni. Sain kuulla eräältä tuottajalta, että päätökset pitää tehdä 15 sekunnin aikana. Jos kappale ehtii loppua ja ne ei ole saaneet ketään kiinni siihen mennessä ni se on aika noloa. Joten vastaamisen pitää olla ripeätä. Esimerkiksi kerran, kun olin liikenteessä Euroviisutoiveen kanssa. Avustajan puhelin soi ja avustaja katsoi, että soittaja on tuntematon ja arvasi, että se on Puhelinlangoilta. Hän pitkitti vastaamista, koska halusi pitää minua jännityksessä. Mie arvasin, että avustaja yrittää piinata minua. Hoputin silloinkin avustajaa vastaamaan, koska pelkäsin että ne katkaisevat puhelun ja soittavat seuraavalle kuuntelijalle. Tässä olivat ne kaivatut lisäohjeet.

Ei kommentteja: