maanantai 23. marraskuuta 2009

Kytkökseni 90-luvun tyttöbändiin.

Tämä tarina alkaa kummallisesti. Olin silloin vielä koulussa. Kuulin hätkähdyttävän uutisen, joka valtasi mieleni vähäksi aikaa. Meillä oli koulussa yksi nainen liikunnanopettajan äitiysloman sijaisena. Menimme liikan tunnilla autoilla tutustumaan johonkin paikkaan, jota en nyt juuri muista. Palatessamme tutustumispaikasta kuuntelimme autoradiota. Yhtäkkiä liikunnan opettajamme sanoi, että heidänkin bändinsä biisi on soinut tällä kanavalla. Minä kysyin, että mikä yhtye sinulla on? Kävikin ilmi, että hän oli yksi Mascaran jäsenistä. Mulle tuli heti teevee ohjelma Game Over mieleen. Mascara oli nimittäin ollut esiintymässä Game Over peliohjelmassa. Minulle nousi heti yksi kysymys mieleen. Tiesiköhän ne vieraat kuka lainasi äänensä tällä ohjelmaa juontavalla kuminukke Vitolle. Viton ääni nimittäin salattiin ainakin katsojilta niinä vuosina, kuin Game Over pyöri ruudussa. Se askarruttaa minua vieläkin. En kuitenkaan rohjennut kysyä sitä liikunnanopettajalta. Tälläinen yhteys minulla oli ysäri bändi Mascaraan.

Ei kommentteja: