keskiviikko 18. marraskuuta 2009

Nyt minä teen sen.

Olen monta kertaa halunnut soittaa Samuli FM:n radio-ohjelmaan. Se on aina kaatunut siihen, etten ole kuullut illan aihetta etukäteen. Jos aloittaisin soittaa siihen aikaan, kun aihe julkistetaan linjat olisivat aivan tukossa. Ohjelman ennakkobuffi tulee muuten Novalta 17.40. Eilen illalla Samuli FM:ssä tehtiin poikkeus ja paljastettiin ennalta tämän illan keskustelun aihe. Eri maissa vietetään erillaisia merkkipäiviä, jotka ovat kaikille vapaita, on kiitospäivää ja vaikka mitä. Mikä olisi uusi Suomen kansallinen yleinen vapaa päivä ja ns juhlapyhä?

Mulle tuli heti mieleen Pääsiäiset, Helatorstait, Vaput ja Joulupyhät. Yksi on joukosta pois. Nimittäin Laskiaistiistai. Tajusin yhtäkkiä ettei se ole mikään vapaapäivä. Siitä pitää ehdottomasti tehdä vapaapäivä sehän on koulupäiväkin. Olen sitä mieltä, että laskiaistiistai pitää muuttaa niin, että se on kansallinen vapaapäivä. Silloin kaikilla olisi mahdollisuus viettää perheen kanssa yhteistä aikaa, vaikka pulkka mäessä. Rupesin oikein pohtimaan aihetta avustajan kanssa saunassa. Ei se minunkaan ehdotus ollut Pekkaa pahempi. Mun mielestä avustajan ehdotukset olivat hyviä kanssa. Hän ehdotti kansallista tuulipuku ja sauvakävely päivää. Kaikki vois käpötellä räikeissä tuulipuvuissa pitkin katuja. Vaikka syys aikaan. Tulisi liikuntaa ja katujen täyttämät tuulipuvut näyttäisivät hauskoilta. Kaikilla voisi olla vielä väriotsalamppu otsalla.

Näillä kahdella ehdotuksella mennään Samuli FM:ään. Kyllä Samuli taas ihmettelee mitä ehdotuksia sitä sateleekaan. Minun ehdotukseni oli perinteisempi, mutta avustajan ehdotus jätti suuni auki. Homma toimii niin, että me soitetaan Samulin ensimmäisen spiikin aikana lähetykseen. Antaas kattoa miten äijien käy. Olen tosiaan ajatellut soittavani ohjelmaan moneen otteeseen, mutta aika on käynyt aina vähiin iltatoimia tehdessä.

Ei kommentteja: