sunnuntai 8. marraskuuta 2009

En kolme viikkoa sitten tiennyt mihin tämä johtaisi...

Nyt minä olen sekasotkun keskellä. Nimittäin kun se lähetys, mihin mun piti osallistua oli loppu, niin puhelua ei vieläkään tullut. Soitin heti Radio Kainuun tuottajalle. Hän lupasi selvittää asiaa. Nimi on sitten muutettu, koska en halua tämän oikean radiokanavan tietävän mitään, että mie kirjotan tästä. Kyllä osa tietääkin, mistä on kyse, jos on seurannut aikasempaa blogiani, ynnä sitäedellistä. Kuitenkin lopputulos on se, että olen radiossa perjantaina toivonmukaan siinä kahdeksan pintaan.

Tässä ohjeita seuraavalle avustajalle, joka joutuu/pääsee minun kanssa puhelinlangoille.

1. Jos ne soittaa biisin aikana, sinä vastaat painamalla OK-näppäintä.

2. Puhut sen tuottajan kanssa hetken. Jos tuottaja sanoo sinne edelliselle toivojalle, että soitetaan heti kello 20 uutisten jälkeen hänen toivekappaleensa, sitten tulee säätiedot, ja ehkä urheilu-uutiset, ja sitten se toivojan biisi, joka on jääny edelliseltä tunnilta varastoon. Tänä aikana ne soittaa minulle. Jos biisi ehtii soida ennen klo 20, niin tuottaja soittaa jo sen biisin aikana tai sitten uutisten aikana. Jos ne soittaa uutisten aikana, niin sitten odotetaan niin kauan kun säätiedot/urheilu-uutiset/tunnari on menny ohi.

3. Sitten juontajat esittelevät itsensä, toinen juontaja sanoo "Puhelimessa on ..., radiofani Haminasta." Siinä vaiheessa liitytään keskusteluun.

Olen pyytänyt heitä, jos pystyvät, soittaa kaheksalta, koska sitten jos käy niin, että me mennään johonkin muualle, vaikka pyykkiä hakemaan, ne on sillä aikaa soittanu, eikä saa meitä kiinni. Jos kuulen, että puhelin soi, niin eihän me keritä salamannopeasti siihen vastaamaan.

Minä haluun että sinä vastaat puhelimeen, koska ne haluu kuitenkin varmistaa, että se avustaja on tässä lähellä, jos tulkkia tarvitaan. Minä voisin muuten vastata puhelimeen, mutta kun ennen kun minä vastasin puhelimeen, se kysyi heti avustajaa.

Että tämmöset ohjeet siinä sivussa.

Ai niin, se kappale unohtui. Olen toivonut Juha Tapion Luvattua maata, koska sitä hirveen harvoin kuulee missään radiossa. Se on minusta kaunis, hyvin liikuttava kappale. Jos käy niin, että sitä kappaletta ei ole, niin sitten mie olen toivonut sitä Happoradion Puhu äänellä jonka kuulen -kappaletta, koska se kappale on minun ja entisen avustajan kappale. Tulee yhteiset muistot mieleen, hän lauloi tätä aina kun se tuli radiossa.

Minun on pakko laittaa ylös johonkin ne kappaleet, koska jos käy niin, että ne kysyy, mikä se minun kappale on; minkä takia minä haluun kuulla sen, ettei siitä tuu väärinkäsitystä ja ylimäärästä "minä en ymmärrä" hetkeä. Se olis kurja tilanne, myös itselle, varmaan sinulle, ja niille kuulijoille.

Tämmöinen blogi tällä kertaa.

Ei kommentteja: