lauantai 21. maaliskuuta 2009

Uusi aluevaltaus epäonnistui

Kaikkihan tietävät, että minä olen kova radiofriikki. Uutena aluevaltauksena olisi ollut Radio Kajaus, joka kuuluu Kajaanissa. Mitäköhän olisi tapahtunut, jos minä olisin soittanut Kajauksen toivekonserttiin. Kaiken lisäksi en olisi kuullut omaa toivekappalettani, kun Kajaus ei kuulu netin kautta. Minä ajattelin Kajauksen kuuluvuus alueella asuvia radiokuulijoita, joiden iloksi olisin toivonut vähän erilaista musiikkia, mitä he yleensä kuulevat. Suunnitelma kaatui yllätys yllätys raha kysymykseen. Sinne soitto maksaa kymmenen euroa. Saa nähdä miten käy Turun Radion, kun minä soitan umpimähkää sinne ja lähetän terveisiä Turussa asuvalle kaverilleni.

Kritisoin nyt voimakkaasti yhtä asiaa. Miksi ihmeessä ihmiset toivovat samoja kappaleita, jotka soivat muutenkin jatkuvasti radiossa? Kerran Puhelinlankoihin eli Puhlareihin soitti yksi nainen ja toivoi Happoradion Puhu äänellä jonka kuulen. Minulle tuli yllätyksenä, kun se soitettiin. Ajattelin ettei Puhlareissa soiteta tälläistä hittiä, mitä muut kilpailevat kanavat soittavat jatkuvasti. Minulta meinasi mennä hermot myös, kun joku toivoi Juha Tapion Ohikiitävää. Kerran totesinkin, että muut Juha Tapion levyiltä löytyvät helmet ei soi ollenkaan, pelkästään hitit. Ei ihmiset tiedä tai muista toivoa niitä harvemmin kuultuja biisejä. Mielestäni Juha Tapion tuotannon helmiä ovat: Tummevan taivaan alla, Rakkaus ei kuollut, Luvattumaa. Olen useinkin yrittänyt toivoa tätä viimeksi mainittua. Katsotaan miten minun käy erittäin mielenkiintoisen toiveen kanssa. Se nähdään ensi viikolla. Olen päättänyt seuraavaa. En yleensä toivo hittejä tai kuuntele valtavirta musiikkia, mutta poikkeushan vahvistaa säännön. Annika Eklund on laulanut Olli Linholmin kanssa hitin Pettävällä jäällä, jossa on hieno Juha Tapion teksti. Annika Eklundia yritetään saada vieraaksi Puhelin Lankoihin ja uskoisin, että pääsen läpi, jos toivon kyseistä kappaletta.

Jos harvinainen levytoiveeni toteutuu seuraavalla viikolla, niin se tietää karenssia ja suunnitelma Annika Eklundin vierailun varalle voidaan unohtaa. Palaan asiaan myöhemmin.

Ei kommentteja: