tiistai 17. maaliskuuta 2009

Pelko radiokilpailun menettämisestä

Eräällä radiokanavalla on semmoinen kilpailu missä voi voittaa matkalahjakortin.

Vaihe 1 on se, että kun kuulee oman nimensä radiossa, pitää soittaa melkein saman tien radioon. Jos näin tekee niin pääsee vaihe 2:een joka on vielä jännittävämpi: tietokone luettelee erilaisia summia ja kilpailijan pitää huutaa "stop" mieluisen summan kohdalla. Jos äänimerkki tulee ennen kuin on ehtinyt huutaa mitään niin ei voita yhtään mitään.

Minä olen osallistunut kyseiseen kilpailuun. Nyt se pelko on vain siinä, että se kilpailun aika on klo 7.15 ja 9.15 aamulla. Miun avustajat tulee vasta klo 8 töihin enkä pääse siten 7.15 soittamaan, jos minun nimeni sanotaan radiossa. Olen rukoillut Jumalaa, että mun nimeä ei sanota ainakaan silloin 7.15.

Jos minun nimi sanotaan 9.15, olen varmaan 30 sekunnissa roikkumassa puhelimessa. Minä olen päättänyt seuraavan: oli se summa mikä tahansa, kolmannella tai neljännellä kerralla mie huudan "stop" paitsi jos se on niin pikkusumma, että mun ei kannata huutaa, esim. yksi euro.

Ei kommentteja: