sunnuntai 8. maaliskuuta 2009

Rukousilta ja vähän muutakin

Olin taas kerran yrittänyt Puhelinlangat laulaa ohjelmaan, enkä päässyt valitettavasti läpi. Olin lähettänyt ensimmäisen kuuntelijan toivelistani Radio Deihin, joskus kesällä. Kotiin tultuania katsoimme äidin kanssa sähköpostia. Sähköpostissa oli viesti, jossa kerrottiin, että toivelistani tulee ulos joulukuun ensimmäisenä tai toisena päivänä. Viesti alkoi sanoilla tervehdys Seppo. Toisessa sähköpostiviestissä oli korjaus tarkoitin tervehtiä Nikkeä.
Minä olin surullinen, koska luulin että lähetystä ei uusittaisi. En ollut kuullut omaa toivelistaani, koska en ollut avannut sähköpostiani vähään aikaan.

Äiti kirjoitti Radio Deihin, että tämmöinen moka on käynyt. Voisiko Nikke tehdä uuden listan tai voiko sitä lähetystä uusia. Heti seuraavana päivänä tuli vastaus, että Nikke Heikkilän toivelista lähetetään uusintana itsenäiyyspäivänä kello 14.00. Siihen aikaan Radio Dei ei kuulunut täällä radiosta, vaan sen joutui kuuntelemaan netin kautta.

Nyt kerron miten soitin Radio Dein Rukousiltaan. Äiti lupautui soittamaan Rukousiltaan. Siellä oli kova ruuhka, mutta pääsimme lopulta läpi. Äiti selitti asian keskusnaiselle. Siihen aikaan oli tapana, että kaikki ketkä halusivat saivat tulla suoraan lähetykseen. Se on muuttunut nykyään. Tiedän tämän, koska kysyin sitä Radio Dein väeltä, että lopetettiinko yksi radio ohjelma sen takia, että aina oli samat soittajat äänessä ja näinhän se oli. Nykyään siellä on kaksikymmentä puhelinvastaajaa jotka kirjoittaa ylös asian ja vie sen lapulla studioon. Silloin se keskusnainen meinasi viedä rukousaiheemme studioon, mutta kuiskasin äidille, että voisimmeko mennä suoraan lähetykseen.

Keskusnainen yhdisti meidät suoraan lähetykseen. Äiti esitti rukousaiheen, joka oli minun sairaan silmäni puolesta. Sitten pastorit rukoilivat silmäni puolesta. Minä sanoin kotona, että haluan puhua lähetyksessä. Kun sain puhelimen eteeni olin aivan jäässä. Hämmennyin kun nettiradiosta tuli pienellä viiveellä kaikki mitä oli puhunut juuri puhelimeen. Lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin.

Nyt minulla on suunnitelma. Jos jompikumpi miehistä on töissä äitienpäivän aikaan, niin soitan Lapin radioon. Toivon sellaisenkappaleen, joka varmasti otetaan lähetykseen. Olen laskelmoinut, että I'l Divon Mama soitetaan varmasti äitienpäivän aikaan. Yritimme Lapin radion toivekonserttiin viime viikolla, mutta se toiveen jättö tapahtui niin nopesti, ettei toiveiden vastaanottaja muistanut kysyä puhelinnumeroani.

Ei kommentteja: