perjantai 30. maaliskuuta 2012

Miten aion valmistautua Come Homeen

Nyt tulee valmistautumisohjeita kaikille niille jotka on menossa Come Homeen tai mihin muualle tahansa ohjelmaan. 1. kannattaa kuunnella Come Homea 2. jos olet menossa sinne ota selvää montako biisiä kannattaa ottaa siihen ohjelmaan 3. kun menet Helsinkiin niin kannattaa lähteä vaikka 2h etuajassa sinne ettei myöhästy, tämä kolmos ohje koskee Helsingin ulkopuolella asuvia 4. jos sinua kuvataan you tubee, laita siistit kuteet päälle 5. jos minä olisin menossa johonkin radiohässäkkään niin kuin minä olen, niin minä istun aina sen tekniikan käyttjän vieressä että minä näen milloin punainen lähetysvalo palaa. Viimeiseksi ohjeeksi miä annan semmosen että jos et istu lähetyksen tekniikan vieressä niin kannattaa varoa mitä päästelee suustaan, ettei käy niin että biisi loppuu, mikki aukeaa, sitten tulee sellasta tekstiä vaikka mul on hilsettä päässä. Olen alkanut kuuntelee sillä tavalla että mitä biisejä Come Homessa soitetaan. Jos käy niin että sama biisi mitä miä olen meinannu soi niin sitten minä vaihan äkkiä ettei samaa biisiä tule kahta kertaa. Miten minä valmistaudun Come Homeen? Kun se aihe tulee niin kirjotan niistä kysymyksistä blogitekstin niin että avustajan on helpompi tulkata minua sitten suorassa lähetyksessä. Ensin tulee pieni esittely siitä kuka minä olen, mahollisesti kolme nopeaa kysymystä jotka tulee aina yllättäen monelle ihmiselle. Koska olen valmistautunut etukäteen niin tiedän ehkä mitä ne kysymykset sisältää. Ensimmäinen kysymys: kuvaile minua. Minä kuvailen itseäni jos minulta kysytään,. hauskaksi ja intensiivikseksi radion kuuntelijaksi. Toinen kysymys: miksi uskon Jeesukseen. Minä vastaan että koska Jeesus on elämänsuola, tai jotenkin sinnepäin. Kolmas kysymys on: mistä minä unelmoin. Minä vastaan kolmella lauseella. Kaksi unelmaa on toteutunut, minä pääsen Norjaan ja tänne radio-ohjelmaan. Sitten kolmas unelma mihin kaikki uskovat haluaa on päästä taivaaseen. Sitten tulee Come Home uutiset jotka sisältää mahollisen kesäleirin ilmottautumis ohjeet ja mitä se sisältää. Sitten tulee yksi biisi väliin. Sitten minä kerron vähän itsestäni, miten minä pääsin tämmöiseen ohjelmaan alunperin. Kerron mm. sen kuinka kaverini pyysi kirjottamaa yhteen hänen kirjaansa. Kuinka sitten tämä kaveri kuoli auto-onnettomuudessa. Kuinka minun tekstiä ei julkaistukkaan siinä kirjassa. Mutta kustantaja lupasi että pääsen johonkin radio-ohjelmaan, sitten minä tein tyynyliinat Come Homeen, sitten toimittaja soitti ja rukoili minun puolesta. Toimintaterapeutti oli kuulolla, hänellä kuulemma meni kylmät väreet. Sitten sovittiin että minä tulen Helsinkiin käymään haastatteluun. Sen haastattelun jälkeen sovittiin että minä menen uudestaan sinne radiotoimitukseen. Miä kirjotin ikään kuin avustajalle runkoa että hän osaa paremmin tulkata ettei tule semmoista tilannetta että ai mitä sinä sanoit. Aika hauskaa tässä oli se että kuvittelin olevani radiolähetyksessä, kirjotin sen mukaan että miä olisin tullut lukijalle kylään. Kuvittelin että selitän tätä asiaa Come Homessa. Aika hauskasti kävi. Mua itteä nauratti se myös että miä sekoilin että miä olisin jo Come Homessa. Selitän illalla kuulijoille sitä asiaa kuinka miä tutustuin Come Homeen. Tässä on aloitus runkoa ihan karkeasti. Tulostan tämän bolgin mukaan että avustajan on helpompi kattoa paperista mitä miä sanoin. Ettei tule semmosta ongelmaa mitä joskus saattaa tulla, et kun miä olen oikein innoissaa on sitten hyvä että avustaja tietää etukäteen mitä se hänen avustettava oikein haastelee siellä. Mun pitää sanoa yksi asia, inhoan valmiiksi tehtyjä kysymyksiä mutta tässä tilanteessa on pakko tehdä niin että on valmiit kysymykset. Kohta alkaa minun lempiohjelmani: puhelinlangat laulaa. Nyt loppu tältä illalta tähän.






Ei kommentteja: