maanantai 11. tammikuuta 2010

Ylimääräinen ajatustulva

Kuten otsikko kertoo, nyt minulla on ylimääräinen ajatustulva. Kaverini pyysi minua kirjoittamaan Kirjaansa. Yleensä ongelmana on se, että ei keksi mitään. Minun ongelmani on toisinpäin, keksin niin paljon ajatuksia, että avustajan oli vaikeaa hillitä minua. Siksi minä purkaan kaiken ajatustulvani tänne.

Minulle usko oli semmoista pakkopullaa. Se johtui siitä, että vanhempani pakotti minut aina kuuntelemaan luterilaisia kirkonmenoja. Vasta nyt olen oppinut tajuamaan mitä se usko oikeasti on. Nyt olen kasvanut uskossa muunmuassa Radio Dein, Raamatun lukemisen sekä Tv 7 Kautta. Lisäksi käyn solussa sekä Fuel-illoissa jotka antaa oman lisänsä uskonelämääni.

Apostolien teoissa minua puhuttelee aina se kohta kun Pietari on vankilassa ja enkeli herättää Pietarin nukkumasta sanoen "Nouse nopeasti!" Enkeli vapauttaa Pietarin vankilasta ja hän lähtee kulkemaan kohti taloa jota seurakunta käyttää rukoilemiseen. Kun Pietari kolkuttaa ovelle, palvelustyttö tulee avaamaan ja nähtyään Piet,arin hän ilahtuu niin että unohtaa avata oven ja menee kertomaan seurakunnalle että Pietari on vapautunut vankilasta. Häntä ei kyllä uskottu heti vaan sanottiin että sinä kyllä hourit. Kun he avasivat oven niin he tulivat hyvin iloiseksi ja niin edelleen.

Olen kokenut omassa elämässäni rukousvastauksia, esimerkiksi kerran kun rukoilin yhteen radio-ohjelmaan soittajaa joka olisi uskossa, ja sellainen tuli. Olen kyllä huomannut että rukousvastausta joutuu odottamaan aika kauan ennenkuin se tulee. Kun rukousvastaus saadaan sitä ei uskotakkaan.

Näin minä muunmuassa yritin kirjoittaa siihen kirjaan. Katsotaan jos kaverini ottaa ylimääräisenä sen jutun.

1 kommentti:

hoo kirjoitti...

vau nikke nää on tosi mielenkiintosia juttuja! jään mielenkiinnolla odottamaan mitä kirjassa julkaistaan :)

hilla