keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

kärsimysten kautta voittoon

Nyt minä kirjotan siitä mitä minun kohalla on ollut pidemmän aikaa mielessä nimittäin kärsimys. Tämä aihe kumpusi mieleeni yht`äkkiä kun kirjotin kaverilleni facebook-viestiä. Koska olen pari facebook-viestiä kirjottanut, nyt ajattelin kirjottaa sen tänne että hän voi poimia ohjelmaan ajatuksia blogista jos hän tahtoo. Minun mielestä kärsimys on hyvä asia ihmisille, ei aina voi olla semmonen että ompas kivaa. Pitää olla välillä kärsimystä. Määrätyt ihmiset on kärsiny paljon, esim kuuluisa Job. Siltä meni mm. kaikki omaisuus mutta kuitenkin luotti Jumalaan ja voitti kärsimykset. Välillä meistä tuntuu siltä että meitä koetellaan. Mulle tulee pari esimerkkiä mieleen omasta elämästä. Minua koeteltiin kuusi vuotiaasta lähtien laittamalla vieraitten ihmisten pariin vieraaseen kaupunkiin. Se oli aika kova kokemus minulle ainakin kun ei vanhempia ollut aina mukana. Koti-ikävä oli kova. Olisin halunnu lähteä kotiin samantien mutta kun ei voinut asialle yhtään mitään niin ei voinut. Se oli aika kova paikka 6-v natiaiselle mutta miä selvisin siitä kärsimyksestä. Toinen esimerkki tapahtui täällä ollessani kun miä sairastuin kovaan flunssaan. Olin niin kipeä että luulin että nyt tuli lähtö mutta sitten miä parannuin siitä flunssasta. Jumala paransi, minä koin sen näin. Mulle tulee kolmaskin esimerkki mieleen. Oli elokuu 2004. Meillä kävi nosturiasentaja joka vakuutti että kyllä se pelittää. Kun minua lähettiin nostamaan niin silloin se nosturi pääsi jotenkin putoamaan katosta lattiaan koska siinä ei ollu sulkijaa joka olisi estänyt nosturin putoamisen. Olisi pitänyt sulkea osa kiskosta että se olisi pitänyt. Minä tulin kaikkien rensselien kanssa alas. Onneks joku enkeli käänsi minut poikittain, yleensä minä tulen toista kautta. Jos minä en olisi ollut poikittain niin en olisi tässä kirjottamassa. Se mitä haluan sanoa on että Jumala lähettää enkelin tiukkoihin paikkoihin joka suojelee meitä pahimmalta. Jumala suojelee meitä vaikka olisi mikä. Se mitä miä haluan sanoa rakas lukijani on se että rukoile apua Jumalalta hän antaa sinulle avun jos Hän tahtoo. Tässä on runkoa johonkin Come home-ohjelmaan jos he haluavat ottaa joskus aiheeksi kärsimyksen kautta voittoon.

Ei kommentteja: