lauantai 16. heinäkuuta 2011

Toivelistat

Nyt miä laitan kappaleet ulos, mitä miä aion toivoa toivekonserteissa. Mulla on ne kappaleet ylhäällä netissä kyllä, mutta aikaa menis biisien etsimiseen, jos hätäpäissään pitäisi alkaa lukemaan minun perusteluita.


Eli:

Sarah Brightman - Il Mio Cuoreva. Tämä tarina menee niin, että tää soi Ylen digitaalisessa levyarkistossa. Tämä kappale oli ensimmäistä kertaa mun Puhelinlangat laulaa -toive vuonna 2004. Välillä olen joskus miettinyt, että onko äiti saanu kuulijaväsymyksen, kun olen soittanut minidiskiltä tämän alkuperäisen version. Lyhyesti kerrottuna, itse elokuvaa en oo nähny ku ihan pienii pätkii sieltä täältä, enkä varmaan katsokaan sitä, koska se saattaisi järkyttää minut viikoksi. Paljastetaan, mikä kappale on kyseessä: se on Celine Dionin My Heart Will Go On.

Tapio Rautavaaran Korttipakka. Tää kappale on ihan niinku Raamatusta, tosin viimeistä säkeistöä en allekirjoita.

Mari Rantasilan Näkemiin rakkaani. Tämä kappale on elokuvamusiikkia. Voisi melkein kuvitella että siinä on hengelliset sanat, vaikka ne ei sitä ole.

Happoradion Puhu äänellä jonka kuulen. Tämä kappale tuli mulle rakkaaksi, kun mun entinen avustaja lauloi sitä aina. Alussa mie meinasin hermostua siihen, kun se soi koko ajan radiossa. Nyt mie tykkäänkin siitä.

Petri Laaksosen Minä uskon, vaikka en näe. Tämä kappale jäi toisella kertaa eräästä toisesta toivelistasta pois, kun oli ahdettu täyteen mainoksia. Silloin oli joulunaika.

Boney M. Rivers Of Babylon. Tämä kappale siitä syystä, että nämät sanat pohjautuu Psalmiin 137, Babylon-psalmiin. Olen kuullu sen joskus radiosta, en ollu kiinnittäny sanoihin huomiota. Kun entinen avustaja sanoi, että nämä sanat pohjautuu psalmiin, aloin kiinnittää sitten huomiota.

Elviksen Love Me Tender. Tämä kappale on hieno hieno klassikko. En pidä muuten Elviksen tuotannosta, mutta tämä on niin legendaarin biisi, että sen takia miä aattelin toivoa tätä puhelinlangoilla.

Il Divon uutta musiikkia. Olen aina pitänyt Il Divosta. Niinku olen eräässä lähetyksessä maininnut, olin Il Divon konsertissa. Siellä oli hirvee meteli. Naiset on luku erikseen, nehän metelöi aina kun näkee komeita miehiä. Viitaten edelleen vuonna 2006 radiossa käytyyn keskusteluun. Mutta ei se ollut sitä, vaan siellä konsertissa oli, niinku arvata saattaa kova äänentoisto, niin sen takia lähinnä mussukkaa sattu korviin.

Arja Korisevan ja Helmut Lottin yhteisduetto, koska Arja Koriseva lupasi tammikuussa 2004, että hän ottaa viimiseks biisiks tän kyseisen kappaleen, kun puhui minun kanssani puhelimessa. Kuitenkin, hän unohti kai tai sitten se viiminen toivekappale oli valittu hänen osaltaan etukäteen. Tässä vaiheessa lähetetään Arjalle terveisiä, jos sattuis olemaan kuulolla.

Juha Tapion En mitään, en ketään. Tää sinkku on Juha Tapion tulevalta albumilta Hyvä voittaa. Olen käynyt Juha Tapion keikalla aikasemmin, minä en osaa sanoa miksi minä käyn aina samoilla keikoilla. Ehkä se on sivistyksen puutetta, pitäis käydä muillakin keikoilla. Kun tätä toivelistaa kirjotan ylös, niin olen menossa Juha Tapion keikalle 24.11. Arvatkaa mihin kohtaan? Tietenkin paalupaikalle!

Sitten seuraava on Cinta Hermon Hijos del Universo. Tämä kappale on erikoinen, koska tämä on suomeksi tuttu nimellä Kahden maan kansalainen. Kuulin sen lauantai-iltaisin tulevassa Café Tropical -ohjelmassa 29.3. vuonna 2008. Se jäi mun mieleen. Se pitää saaha kuulla uudestaan, koska se oli hiukan erilainen versio.

Josh Groban Hidden Away. Josh Groban tuli mulle tutuks entisen avustajan kautta. Tämä on Joshin uutta musiikkia albumilta jota mulla ei ole vielä.

Beatles Yesterday Tämä on hieno klassikko. Ihan paras kappale Beatlesin tuotannosta. Se on sopivan lyhyt. Ehditään kuunnella Puhlareissa ennen uutisia tai niiden jälkeen. Paria edellistä lausetta kappaleen pituudesta ei sitten tarvi lukea ääneen lähetyksessä. Avustajat katsokaa kello, kun luette tätä Beatlesin perustelua.

Mario Frangoulis Naturaleza Muerta
Kuulin tämän joku vuosi sitten Euroopan taivaan alla ohjelmassa, kun Mario lauloi kappaleen duettona Sarah Connorin kanssa. Mulla ei ole tätä duettoa levyllä, niin sen takia ajattelin toivoa sen Puhelinlangoilta. Se oli niin mieleen painuva esitys.

Tehosekoitin Asfaltti polttaa
Vaikka tämä on niin sanottu renkutus niin pidän siitä. Kappaleesta tulee aina hyvälle tuulelle.

Leijonat Den glider in
Jos en valehtele ja eihän uskovat saa valehdella. En ole kuullut sitä tämän vuoden MM-kisojen aikaan radiosta kokonaan. Vain pienen pätkän. Muut jääkiekkoaiheiset biisit ovat soineet sitäkin enemmän.

Queen We are the champions
Meinasin toivoa tätä Puhelinlangoilta, mutta en kehdannut, koska en tiennyt mitä siinä laulettiin. Nyt tiedän sanat, mutta ajattelin että sitä varmaan toivotaan muutenkin.

Michael W. Smith Awesom God
Kun kuulin kappaleen ekan kerran radiosta en saanut sitä nauhalle. Siksi toivon.

Missa Concordiae Jumala puhuu
Yksi parhaista Missan kappaleista.

Exit Uskomaton uutinen Kappale jäi pois minun toivelistalta Radio Deissä.

HB Tie Sopivan lyhyt Come Homen lähetyksen loppuun.

Dido Here With Me Avustajani lempi kappale.

Whitney Houston I will always love you
Siirappisen kaunis.

Irina Et huomaa Kappale kuvaa osittain minua, vaikka kertookin parisuhteesta.

P.O.D Youth of the Nation
Ei lempikappaleita, mutta Ookoo.

Joan Osborne One of us
Ikäänkuin hengelliset sanat. Valitsin tämän biisin uudelleen tälle listalle, koska YleX Oma lista herättää mussa hyviä ja huonoja tunteita. Huonot muistot voit lukea aiemmasta blogistani.

Robertino Mamma Robertino päätyi listalle, koska hän on äitini lempiartisteja. Robertinon hitti O Sole Mio on soinut usein radiossa. Ajattelin toivoa vähän harvinaisempaa kappaletta.

Veikko Lavi Ota löysin rantein Tästä kappaleesta jäi viimeinen säkeistö pois, kun yritin nauhoittaa sitä. Aion kohdistaa tämän tutulleni hänen nimipäivänään. Hän kuuntelee aika usein Puhlareita ja varmasti on kuulolla, jos vähän vinkkaan hänelle.

Haloo Helsinki Maailman toisella puolen Tämä Haloo Helsinki buumi lähentelee jo sairautta. Tiedän ainakin kolme jotka diggaa tätä kappaletta ja yhdellä se on soittarina hänen kännykässään. Itse en vielä tiedä pidänkö tästä biisistä. Kappale on listalla, koska olen ehkä menossa ulkomaille ensi kesänä ja se sattuu tietysti siihen. Tää taitaa olla Puhelinlankojen toivotuin kappale tällä hetkellä.

Mecano Hijo de la luna Tämä on omistettu Luna merkkiselle naiselle, joka täyttää viisi vuotta. Luna ei syö kakkua, vaan se esimerkiksi murisee, jos näkee jotain ikkunassa eli kova vahtikoira. Hän on kuuluisia Chi Hua Hua koiria. Onnittelut Lunalle. Harvoin sitä omistaa kappaleen koiralle, mutta nyt sekin on tehty.

Trio Los Panchos Besame mucho
Valitsin tämän minun tälle superpitkälle listalle, koska isäni pitää siitä. Aion toivoa tätä isäni nimi- tai syntymäpäivänä. Tämä harvemmin soitettu versio Puhlareissa. Yleensä soi Cesaria Evoran tai Andrea Bocellin versio.

Harry Belafonte Venezuela
Samat perustelut, kuin edellisessä eli toivon Isän merkkipäivänä.

Walther: Organ Works, Vol. 2 Concerto after Vivaldi in B minor, LV 133 1. Allegro
Tuttavallisemmin Valtterin Urkukonsertto. Mun piti toivoa tätä Mussukan ja isän hääpäivänä, mutta helluntaiseurakunnan nuortenilta sotki suunnitelman. Toisena vaihtoehtona olisi ollut Toivo Kuulan häämarssi. Valitsin tämän, koska tää on harvinaisempi. Kuulan häämarssia kuulee niin paljon.

Richard Marx Right Here Waiting Tämän kappaleen perustelu on seuraava. Mun kaveri tykkää tästä ja hänen myötään minäkin olen alkanut pitämään tästä. Olin lähdössä Helluntaiseurakunnan tiloista pois. Minulla oli vähän itku silmässä, koska en ollut ehtinyt sanoa heippoja kaverilleni. Tämä biisi tuli silloin juuri taksissa. Myöhemmin kävikin ilmi, että sen avustajan sisko, joka vei minua Helluntaiseurakuntaan pitää tästä kappaleesta.

Bobby McFerrin Don't Worry, Be Happy
Laulaja on erikoinen siinämielessä, että hän tekee melodian kehollaan tähän hauskaan kappaleeseen. Tähän liittyy tarina. Toivoin kerran tätä biisiä Puhlareihin, mutta en päässyt läpi. Minun kaverit tekivät pikkuveljelleen yllätysbiisin hänen ylioppilasjuhlaan. Siinä oli tämän laulun melodia, mutta sanat kertoivat pikkuveljestä ja hänen uintiharrastuksesta.

Tulostan tämän blogitekstin ja laitan sen kansioon. Ettei se vaan häviä. Tästä tuli ennätyspitkä. On sitten toiveet ylhäällä, kun niitä kysytään.

Ei kommentteja: