keskiviikko 21. maaliskuuta 2007

Vastaus äskeiseen kysymykseen

Minua pyydettiin kertomaan miten suomalaiset suhtautuvat vammaisuuteen. Se ei ole liian henk.kohtainen kysymys. Voisin vastata vaikka näin yleisellä tasolla tähän kysymykseen. Yleensä suomalaiset väistää pyörätuolia. Jotkut humalaiset tulee jutteleen meidän kanssa. Kerran yksi tuntematon nainen oli vähän nauttinu. Se tuli keskellä katua minua kohti ja alko paijaamaan minua. Kaverini luuli, että hän oli joku tuttu, jonka tunsin ennestään. Kerran yks pikkupoika tuli kysymään mun kaverilta että minkä takia toi on tommoisessa. Mun kaveri selitti minkä takia toi on tommoisessa. Se pikkupoika kysyi mitä tarkoittaa halvaantunut, niin kaverini selitti mitä se tarkoittaa. Monesti pikkulapset alkaa tuijottamaan. Mua ärsyttää niiden äidit, jotka tulee vetämään pois lapsensa. He ajattelevat varmaan, että toi vammainen varmaan puree. Se on minun mielestä todella ärsyttävää. Kerran taas minä olin yksien festareiden aikaan syömässä yhen kaverin ja kansainvälisen leirin osallistujan kanssa. Minä sain koko ruoka-annoksen kun kaverini eivät jaksaneet syödä. Sitten hetken kuluttua tuli yks tarjoilija kysymään minulta että haluaisinko minä ottaa lisää. Meitä on moneen lähtöön. Anteeksi, kun minä kirjoitin tämmöistä pikkulasten äideistä. Ois kiva saada kommentteja muiltakin kuulijoilta, mistä minä voisin seuraavaksi kirjoittaa.

Minä olen ollut tänään koulussa ja kuunnellut musiikkia. Täällä on hyvä henkilökunta. Harmi vain kun minä lähden kohta pois täältä. Tänään olin aikamoisen valinnan edessä. Minä olen käynyt yhessä paikassa niin monta kertaa että minua ei olisi enää kiinnostanu lähteä sinne. Täältä lähetään sinne joka tapauksessa. Olen ollut siellä kolme kertaa. Lopulta minä suostuin pitkin hampain. Mulla oli vaihtoehtona jäädä joko tänne ja etsiä muista asunnoista paikka missä minä oisin yöpyny. Lopulta minä suostuin koska tiesin, että enhän minä voi taivasallekaan jäädä jos muista asunnoista ei löydykään paikkaa. Minä en kirjoita huomenna, mutta laittakaa vaan kommenttia, palautetta ja mahollisia aihe-ehdotuksia! Yritän parhaista aihe-ehdotuksista kirjoittaa.

Ei kommentteja: