maanantai 2. joulukuuta 2013

KÄÄNNÖS

Nyt minä kerron siitä, mitä me puhuttiin radio Vegassa. Puhelu alkoi näin, kun avustaja kertoi
toimittajalle minusta. Piti odottaa pari minuuttia, ennen kuin edellinen laulu loppui.
Sitten toimittaja sanoi sen kappaleen nimen ja meidät otettiin lähetykseen mukaan. Hän kertoi
kuulijoille minusta, johon avustaja sanoi kyllä. Sitten hän kysyi minulta liittyykö lauluun
joku muisto. Johon avustaja sanoi, että hän kääntää minulle toimittajan kysymyksen ruotsista suomeksi. Johon minä sanoin, että laulu on hyvin kaunis ja koskettava. Sitten tuli seuraava
kysymys, että kuinka vanha minä olen. Minä vastasin siihen, että 26-vuotta. Puhelu oli niin
pitkä, että mitenkään en voi muistaa kaikkea mistä puhuimme. Lisäksi toimittaja kysyi, että
nukkuuko avustaja minun luonani yöt, johon avustaja vastasi, että hän on kotona yöt.
Toimittaja ihmetteli myöskin sitä miten avustaja ymmärtää puhettani. Avustaja sanoi, että kun kirjoittaa sähköpostia tai blogia niin oppii kuuntelemaan minua. Sitten toimittaja kysyi
myöskin sitä miten avustaja viihtyy työssään? Johon avustaja selitti, että hän meni sellaiselle
nettisivustolle, jossa sai ilmoittautua henkilökohtaiseksi avustajaksi. Hän oli jo eläkkeellä,
mutta eläke oli sen verran pieni, että hän tarvitsee työpaikan sen lisäksi, jotta hän pärjää rahallisesti. Kun minä soitin hänelle, hän koki, että tässä on muutakin kuin pelkkä työ.
Sitten toimittaja kysyi, että miten minä liikun. Tähän minä vastasin, että avustajan lihasvoimalla. Viimeinen kysymys oli, että liittyykö tähän kappaleeseen muuta tarinaa?
Minä vastasin siihen, että ei liity, mutta aikaisemmin minä sanoin, että soitan tänne, koska se
on uusi asia minulle. Tässä oli suurin piirtein meidän keskustelumme.

Ei kommentteja: