keskiviikko 7. tammikuuta 2009

Ensimmäiset viisi päivää.

Nyt se on sitten totta. Nimittäin se, että minulla on oma asunto. Minulla on kolme avustajaa eli Lauri, Mirva ja uutena suomessa pitkään asunut italialainen Paolo. Hänen kanssaan on mennyt hyvin, kun opin ,että Paolon kanssa tulee puhua hitaasti ja selvästi. Ajattelin tehdä pastaa, jotta Paolo tuntisi olonsa kotoisaksi. Saa nähdä mitä hauskaa keksimme hänen kanssaan.

Pari ensimmäistä yötä äiti vietti kanssani uudessa asunnossa. Nyt olen nukkunut yksin. Olen vältellyt yöavustajan kutsumista, kun heillä on liikaa työtä muutenkin. Tietenkin soitan heille, jos minulla on oikesti asiaa. Pyrin välttämään turhia vahinko hälytyksiä. Jos he eivät saa selvää puheestani, että tein vika painalluksen, niin sitten yököt juoksee turhaan luokseni. Tänään tutustun uuteen asiaan nimittäin kerrostalosaunaan. Nyt te ihmettelette miksi sauna olisi uusi juttu minulle. Olen käynyt koulun kanssa saunassa, mutta en ole koulun jälkeen käynyt kerrostalosaunassa muuten kuin uimassa. Kotonani on nimittäin puukiuas ja täällä on sähkökiuas. Uimassa ei muutenkaan ole aikaa saunoa kunnolla.

1 kommentti:

hoo kirjoitti...

Onneksi olkoon Nikke uudesta asunnosta, vaikka ei se kai enaa niin uusi sulle oo. Millasta on ollu totutella yksin asumiseen?