sunnuntai 25. tammikuuta 2009

Radio Keski-Suomi

Kuten kerroin aikaisemmassa blogissani yritin Puhelinlangoille, mutta joku toinen kerkesi ensin toivomaan samaa kappaletta kuin minä. Siksi minä päätin eräänä lauantaina osallistua Radio Keski-Suomen puhelintoivekonserttiin. Laitoin kolme toivetta, koska minä ajattelin ettei käy samalla tavalla kuin aiemmin. Avustaja sanoikin, että "älä sitten pety, jos et pääse lähetykseen." Olin pyytänyt heitä soittamaan, koska minä halusin lähetykseen.

Minä istuin kaikessa rauhassa ja avustaja luki jotain papereita. Yhtäkkiä soi puhelin. Minä säikähdin kamalasti ja mietin, että "kuka mulle nyt soittais?" Minä arvasin, että nyt ne soittais sieltä. Minulle ei kukaan ulkopuolinen soita, koska äitillä oli muuta menoa ja mammalla on oma soittoääni. Avustaja vastasi puhelimeen. Siellä olikin Radio Keski-Suomesta. Avustaja kertoi lyhyesti minusta. Yhtäkkiä ääni hävisi johonkin. Avustaja kysyi minulta "laitanko minä kaiuttimen päälle?" Se oli minulle itsestään selvä asia. Kun kysyin avustajalta jälkeen päin "miksi sinä sitä kysyit?", hän vastasi olleensa niin shokissa.

Avustajan laitettua kaiuttimen päälle, toimittaja kysyi minulta "onko siellä Nikke?". Vastasin olevan. "Mistä olet kotoisin?" - "Haminasta." Tätä ei toimittaja kuitenkaan ymmärtänyt, joten avustaja tulkkasi. Sitten toimittaja kysyi: "onko sinulla mitään terveisiä?" Minä olin silleen, että "öö.. en tunne Keski-Suomesta ketään." Silloin avustaja sanoi, että "oliko se kuntoutusohjaaja kenelle sinä halusit lähettää terveisiä?" Mie sanoin avustajalle, että "ei se kuule tätä lähetystä." Tähän toimittaja sanoi, että "jos joku tuttu kuule niin hän välittää terveiset varmasti eteen päin." Minä kysyin, että "mitä teille kuuluu sinne?", kun en keksinyt muutakaan. Hän vastasi, että "kiitos, tässä ollaan muuttopuuhissa" ja sanoi sitten, että "tässä tulee Niken toivekappale: Carola Häggkvist - Himlen i min famn."

En saanut lähetystä nauhalle, koska mp3 soittimen mikit oli väärässä paikassa. Minua pikkusen harmittaa, kun minä olisin halunnut kuulla sen lähetyksen eikä sitä ollut missään.

Sen takia minä käskin toimittajaa soittamaan myöskin, että toivoin Radio Keski-Suomesta aikaisemmin yhtä kappaletta, puhelin soi, avustaja vastasi puhelimeen, puhelu meni jostain kumman syystä poikki. Kun minä kysyin avustajalta, että "mikä numero?", avustaja alkoi luetella. En minä muuten olis tienny, mutta suuntanumerosta mie tiesin, että se oli Radio Keski-Suomesta. Avustaja soitti siihen numeroon, mutta sillä toimittajalla oli kiire. Hän sanoi, että "Niken toive tulee lauantaina." Olin pyytänyt heitä soittamaan klo 10 toivekappaleeni. Kun minä aloin kuuntelemaan sitä lähetystä, se toimittaja alkoi lukea mun viestiä heti yhdeksältä. Onneksi sain korjattua asian yhdellä toisella radiokanavalla.

Ei kommentteja: