keskiviikko 5. marraskuuta 2008

Facebookista ja lisää radio juttuja

Jos joku on kirjottannu mulle Facebookkiin niin minä käyn lukemassa ne vähän myöhemmin, kun saan oman tietokoneen kuntoon. Minä en vanhempien koneella uskalla käydä Facebookissa. Heti sen jälkeen, kun kävin Facebookissa, minun vanhempien tietokone meinasi kaatua, kun siihen tuli kaksituhatta haittaohjelmaa. En tiedä mistä se johtui. Tämä tiedoksi kaikille, jos odotatte minulta viestiä niin älkää ihmetelkö.

Nyt minä kerron miten pääsin Mitä kuuluu Marja-Leena ohjelmaan. Se oli Radio Novan kolmekesäinen ohjelma missä etsittiin kauan kadoksissa olleita ystäviä. Ensimmäiseksi soitin Radio Novan Studioon Jaana avustajan kanssa. Tietoni otettiin ylös ja minun piti mennä Kaunissaareen seuraavana päivänä. Unohdin kuitenkin puhelimeni kotiin. Silloin minä en osannut odottaa nauhoitettua puhelua. Luulin vielä silloin, että kaikki tapahtuu suorassa lähetyksessä. Tultuani kotiin ruvettiin pelaamaan Aliasta, kun kesken kaiken puhelin soi. Minä muistan vielä senkin mitä sanaa avustaja oli selittämässä " leikata". Puhelu tuli oudosta numerosta, joten avustajani ei uskaltanut vastata. Lopulta hän rohkaistui ja vastasi puhelimeen. Radio Novasta soitettiin ja minut kutsuttiin puhelimeen. Vastasin: Moi. Silloin puheluun liittyi kaksi ihmistä lisää. Toinen oli toimittaja ja toinen oli Jonna opettaja ,jota olin etsinyt. Olin todella hämilläni, että en tajunnut edes jännittää. Jonna oli hyvin liikuttunut ja lupasi soittaa poikansa kanssa minulle. Myös toimittaja liikuttui syvästi.

Toinen Mitä kuuluu Marja-Leena kokeiluni tapahtui vuoden jälkeen edellisestä kerrasta. Laitoin hakemuksen, jossa kerroin entisestä vapaa-ajan avustajastani, joka oli lähtenyt ulkomaille. Eräänä perjantaina äidin puhelin soi. Äiti vastasi puhelimeen, jossa kysyttiin minua. Saatuani puhelimen, kuulin soittajan olevan Radio Novasta. Toimittaja kertoi kyseisen ystävän asuvan Helsingissä. Kun sain kuulla asiasta luovutin puhelimen äidille, joka kysyi pääsisinkö radioon. Vastaus oli yllättävä. Toimittaja kysyi äidiltä mitä hän ajattelee. Äiti sanoi: "Voi kuule, hän on kuunnellut yli kaksi tuhatta kertaa nauhalta edellisen Mitä kuuluu Marja-Leena ohjelman". Toimittaja sanoi soittavansa kahdenkymmenen minuutin kuluttua nauhoitetun puhelun. Sen kahdenkymmenen minuutin aikana olin tosi jännittynyt ja onnellinen. Vastasin puheluun itse, koska tiesin sen olevan Radio Novasta. Toimittaja pyysi minua olemaan hiljaa, niin kauan kun hän juttelee etsimäni ex-avustaja Tanjan kanssa. Rupesin miettimään miten hiljaa oleminen onnistuu, kun me soitamme Tanjalle, koska olin niin innoissani. Tanjan vastattua puhelimeen mietin onkohan tämä nyt kuitenkaan oikea henkilö. Päätin varmuuden vuoksi sanoa oman nimeni. Epävarmuus johtui siitä, että puhelu särisi ja oli epäselvä. Henkilö oli kuitenkin oikea. Tiedustelin Tanjan kuulumiset. Kun nauhoitus oli ohi jäimme vielä langoille roikkumaan ja vaihdoimme sähköpostiosoitteita.

Jatkuu huomenna.

Ei kommentteja: