keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Muistoja muistoja vain

Tämä otsikko on hieman kummallinen, mutta selitän hieman sitä. Ennen muinoin, kun minä kuuntelin YleX:ää aika aktiivisesti, sieltä tuli aika mielenkiintoisia kilpailuja kuten Rex veritas, tavis vs tavis jne. Sieltä oppi aika paljon asioita ja niihin oli aika helppo osallistua. Ei tarvinnut tietää vaan arvata.

Nykyään Rex veritaksen tilalla on Pingsanapong johon on aika hankala osallistua, kun minä en tiedä mikä on yhdyssana ja mikä ei. Jos siellä olisi ruoksanastoa minä keksisin vaikka kuinka monta, esim. makkarasta, mutta kun siinä on se ongelma että niitä sanoja ei kerrota etukäteen vaan vasta kilpailutilanteessa. Minun on aika hankala keksiä noin vain yhdyssanoja ja sitten siellä on aikaraja. Toiseksi minä en tiedä mitkä ovat erisnimiä. Sen kilpailun idea on lyhykäisyydessään seuraava: Kun se kisailtiin ekan kerran, se oli ensimmäinen YleX jälki-istunto lähetys. Tuotantotiimit olivat YleX iltapäivän lopettamisen jälkeen päättäneet, että Rex veritas otetaan ohjelmistosta pois sen takia että kuulijat googlettelivat asioita kysymysten aikana, ainakin luulen niin. Pingsanapongissa ei voi googlettaa, vaan sen idea on että pitää keksiä yhdyssanoja ilman googlea.

Aika hyvin Pingsanapong toimii käytännössä, mitä nyt pieniä virheitä sattuu. Se on välillä huumorikilpailu. Juontavat eivät ota tosissaan yhdyssanoja, mikä on minun mielestä hyvä asia. Ei kilpailun pidä olla vakavaa. Toinen johon en voi osallistua myöskään on Sanasta sanaan - kilpailu, jossa pitää sanoa samalla kirjaimella alkava sana johon edellinen on päättynyt. Minä en voi osallistua siihen sen takia että minun on vaikea hahmottaa sitä kirjainta johon edellinen sana päättyy.

Ainoa kilpailu johon voisin osallistua on YleX aamussa oleva Lööppiralli. Siinä pitää arvata vaihtoehdoista mikä sana puuttuu kolmesta lööpistä, mutta siinä on yksi ongelma. Se tulee 7.30 aamulla. Minun avustaja tulee töihin klo 12 eivätkä hoitajat ehdi tietenkään soittamaan, koska ihmisten pitää päästä ylös sängystä enkä minä tiedä että haluaisivatko hoitajat olla radiossa. Jos lööppiralli tulisi iltapäivästä, niin sitten minä soittaisin joka ikinen kerta kunnes pääsisin läpi.

On kaksi kilpailua joihin haluaisin osallistua. Toinen on Mututuntuma, jossa arvaamalla voi voittaa YleX palkintoja, mutta katsotaan jos joku kerta soittaisin sinne. Minä en lauantaina ainakaan soita, sen olen päättänyt, mutta joku sunnuntai voisi ehkä kokeilla jos ei olla menossa hirveällä kiireellä vapikseen. Sen takia minä en halua lauantaina soittaa, koska minulla on niin paljon muuta tekemistä. Toinen mihin haluaisin soittaa on Soittoruletti, jossa yhden soittajan pitää arvata onko seuraava soittaja mies vai nainen. Se tulee myöskin ainoastaan lauantaisin enkä minä lauantaina halua pääasiassa soittaa, mutta minulla on Rex veritasta niin ikävä. Harmi että ihmiset googlettaa. Rex veritas ei olisi ehkä loppunut jos ihmiset eivät googlettaisi.

Että tämmöistä mieltä minä olen.

Ei kommentteja: