torstai 13. maaliskuuta 2014

Avustaja vaihtuu taas

Nyt minä aion kirjoittaa, kuinka monta kertaa avustaja on vaihtunut. Ensimmäisenä minua avusti n.kolmekymppinen nainen. En muista mikä hänen ammattinsa oli. Hän oli minulla ensimmäisenä kesänä 2003 avustajana. Sen jälkeen meidän yhteys katkesi ja en tiedä hänestä mitään. Minulla on sellainen periaate, että jos vanha avustaja ei pidä yhteyttä, niin minäkään en pidä. Vuonna 2004 valittiin sairaanhoitaja-opiskelija ja nykyinen fysioterapeutti. Hän muutti ensin Lappeenrantaan ja sieltä Helsinkiin. Hänen kanssa olen pitänyt yhteyttä. Vuosina 2005-2006 minua avusti silloinen lukiolaistyttö. Hänen kanssa ollaan tiiviisti pidetty yhteyttä. Hän on käynyt, vaikka missä. Koska minun blogi on henkilökohtainen en tarkoituksella julkaise missä hän on käynyt. Vuonna 2007 minua avusti sellainen kokki-opiskelija kuuden viikon ajan. Kuusi viikkoa siitä syystä, että olin sinä kesänä Tampereella kuukauden. Vuonna 2008 minua avusti vapaaseurakunnan pastori-opiskelija. Ikävä kyllä se loppui, kuin seinään. Hänen jälkeensä minua tuli avustamaan lähihoitaja. Kun hän lähti pois, niin minua tuli avustamaan metsätalousinsinööri. Hän oli minulla neljä vuotta. Siinä välissä muutin ensimmäiseen omaan asuntoon. Siellä avusti hänen lisäksi silloinen merkonomi-opiskelija. Heidän kanssaan työskenteli filosofianmaisteri. Kun hän lähti pois, niin tilalle tuli henkilökohtainen avustaja. Kun hän lopetti, niin paikkaa haki 16-vuotias poika. Hän oli hetken aikaa ja tilalle otettiin 18-vuotias poika. Hän oli hetken aikaa ja tilalle tuli nuori mies, joka oli loppuajan. Kun metsätalousinsinööri jäi opiskeluvapaalle, niin hänen tilalle tuli ensin entinen tehdastyöntekijä. Sitten, kun hän jäi pois, niin tilalle tuli melkein valmis sairaanhoitaja, joka muutti minun kanssa tänne nykyiseen asuntooni. Kun hän meni jatkamaan opiskeluja, niin tilalle tuli kokki. Tämä kokki lähti pois ja tilalle tuli vapaaseurakunnan pastori. Kun hän jää nyt pois, niin minulle tulee henkilökohtainen avustaja, joka on opiskellut henkilökohtaiseksi avustajaksi. Jos tämä kirjoitus kuulostaa tutulta, niin se johtuu siitä, että minä kirjoitin tämän blogitekstin eilen. Sitä ei ollut kuitenkaan missään ja julkaisen sen uudestaan. Kohta kirjoitan ihan uuden uutukaisen tekstin.

Ei kommentteja: