lauantai 2. marraskuuta 2013

SÄVEL ON VAPAA

Tänään tulee taas "Sävel on vapaa" -ohjelma. Aion osallistua siihen, koska tänää siellä soi kirkko- ja hengellinen musiikki. Minulla on kaksi toivetta. Toinen on Reijo Ikosen ja Päivi Sini-Ristimäen "Rukous". Toivon tämän koska sen on minusta hyvä versio alkuperäisestä biisitä "Prayer". Laulu sopii todella hyvin heille. Jos kuitenkin kävisi niin, että joku toivoisi esim. "Viimeiset veneet", Reijo Ikosen laulamana, sitten toivon Toivo Kuulan "Häämarssin", koska se on ollut aikoinaan sisu-radion rakkauslaulu sarjassa, minkä minä tein Oilioilissa. Laulu on vanhempieni häämarssi.

Homma menee niin, että soitamme mikäli ei ole tilaisuus käynnissä johon olen menossa iltapäivällä klo 16-18.
Kun radiossa vastataan avustaja kertoo minusta puhelinvastaajalle, jotta hän saisi tulkkauksen. Sitten avustaja kertoo toivekappaleen ja antaa puhelinnumeroni. Jos sieltä soitetaan meille, niin avustaja kertoo minusta ohjelman tuottajalle, sen jälkeen menemme suoraan läheykseen. Enempää en voi kertoa koska en itsekkään tiedä mitä minulta kysytään mikäli minulle soitetaan. Puhelin laitetaan äänettömälle ja avustaja seuraa mikäli soitto tulee minulle. Se jälkeen menemme toiseen huoneeseen puhumaan. Haluan sen verran sanoa puhelin vastaajalle, että soittaisivat ennen kello 21.20, koska puoli kymmenen taksi noutaa minut kotiin.
Siihen saakka päivystän puhelintani, kuten äsken sanoin. Klo 21.20 on takaraja. Kirjoitin blogitekstin koska avustajalla on helpompi seurata ohjeita miten toimia lähetyksessä. Nyt pitää lopettaa koska on ruoka-aika.

Ei kommentteja: