perjantai 26. heinäkuuta 2013

Tietokilpailu 2

Nyt minä aion kertoa, kuinka minä pääsin tietokilpailuun, ja mitä minun päässä liikkui ennen kilpailua. Kun me aloititimme soittaminen tiistaina 16.7, tuli puhelimeen viesti, että verkko on varattu. Piti yrittää ainakin 20 kertaa, kunnes tapahtui jotain odottamatonta. Puhelin kävi yhtäkkiä hälyttämään.

Siinä vaiheessa meinasin mennä aikamoiseen sokkiin. Kun siihen vastattiin, se oli aikamoinen sokki. Avustaja tiesi oikean vastauksen karsintakysymykseen. Näin olimme kisassa mukana. Olin miettinyt kumpaan joukkueeseen menen, päätös oli sikäli helppo, edellisestä syystä. Sitten me pääsimme odottamaan puhelinlinjalle. Kävimme avustajan kanssa mm semmoisen keskustelun odottaessamme, että kun meille etsittiin vastustaja, niin tässä meidän keskustelu lyhyesti. Avustaja sanoi, että älä sitten puhu kenenkään päälle, koita puhua selvästi, että hänkin ymmärtää mitä minä sanon. Kun vastustajajoukkue löytyi, meidät pistettiin odottamaan puhelimeen, kunnes biisi loppuu. Täytyy sanoa, että oli aika uskomatottomat fiilikset, kun on yleensä tottunut kuuntelemaan radiosta, mutta nyt olikin itse kisaamassa. Ensimmäinen kysymys oli aika paha, kun siinä kysyttiin, että kuka herää henkiin kun planeetat ovat oikeassa asennossa. Oikea vastaus oli joku hirviö. Minä en muista sen hirviön nimeä. Kysymys kaksi oli Oulu-aiheinen tietenkin, koska kyseinen kysymyksentekijä oli itse kotoisin Oulusta. Siellä kysyttiin parkkipaikkoja, tarkemmin ottaen yhtä semmoista parkkipaikan aluetta, mihin saa pysäköidä auton kun on jääkiekkopeli käynnissä. Minä tiesin sen jotenkuten, koska tiesin että tässä haetaan jotain erikoista, kauppakeskuksen parkkihallia tai jotain vastaavaa. Se ei ollut täysin oikein, mutta saimme kuitenkin puolikkaan pisteen. Minun mielestä siitä olisi pitänyt antaa kokonainen piste. Oikea vastaus oli, että kolmen supermarketin edessä on parkkipaikka. Kysymys numero kolmen olisin tiennyt, mutta ei ollut meidän joukkueen vuoro vastata. Kesken kaiken puhelimesta kuului hyvää iltapäivää. Se ääni kuului toiseen kilpailuun. Aina kun siellä on joku vieras käymässä, he nauhoittavat hyvää iltapäivää. Minua rupesi niin kauheasti naurattamaan. Onneksi se ei kuulunut lähetykseen asti, niin että sain hillittyä sen. Toinen joukkue tiesi kolmannen kysymyksen vastauksen, että lohikäärme nukkuu maan alla.

Meidän oli pakko tietää seuraava kysymys. Kesken lukemisen avustaja koputti minua olkapäähän. Siitä minä tiesin, että avustaja tietää vastauksen. Nöin me voitimme YleX aurinkolasit.

Kysymys oli siis, että kuka oli keksinyt ranskalaiset perunat. Oikea vastaus oli amerikkalaiset sotilaat. Sovimme avustajan kanssa niin, että kun on viimiset aurinkolasit annettu voittajalle, niin elokuun puolessa välissä yritämme taas kun on palkinto vaihtunut. Sitä siis odotellessa. Kun mikit oli kiinni kisan jälkeen, vaihdoimme osoitetietoja.

Oli aika huvittavaa että kun me pääsimme kilpailuun, niin juuri silloin apuvälineyksiköstä yritettiin soittaa. Onneksi me soitimmw takaisin kisan jälkeen, ja asia saatiin hoidettua.

Että semmoinen seikkailu se oli.

Ei kommentteja: