keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

Minä olin eilen taas radiossa

Kuten kaikki varmasti muistavat, olin elokuun 20pv YleX:n vieraana. Osallistuin silloin tietokilpailuun, ja hävisin. Ajattelin joskus osallistua uudestaan siihen tietokilpailuun.

Nyt kun aikaa oli kulunut niin kauan, suunnittelin viime viikolla osallistuvani siihen kyseiseen ohjelmaosioon. Olen monta kertaa yrittänyt, mutta aina on ollut niin paljon ihmisiä pyrkimässä ohjelmaan, että emme ole saaneet puhelinyhteyttä. Eilen tiistaina oli niin hankala karsintakysymys, että ihmiset lakkasivat soittamasta. Yllätyin, kun puhelin alkoi hälyttämään. Odottelin, että joku toinen ehtisi ennen meitä. Yllätys olikin suuri, kun YleX:n juontavat kysyivät, että kuka sieltä soittaa. Olin niin häkeltynyt, että en tajunnut edes jännittää.

Minun henkilökohtainen avustaja oli katsonut vastauksen valmiiksi netistä. Näin me pääsimme kisaan mukaan. Mukana oli uuden musiikin naisjuontaja, sekä YleX:n kesäiltapäivän naisjuontaja. Miespuolinen juontaja kysyi kysymykset. Valitsin alussa, että menen uuden musiikin juontajan joukkueeseen. Jos miespuolinen juiontaja olisi ollut kisaamassa, niin olisin mennyt ehdottomasti hänen joukkuueseensa. Kilpailun aihe oli sekametelisoppa, eli aikaisemmissa tietokilpailuissa oli tehty tämän kilpailun kysymykset. Kysymykset olivat aika vaikeita, mutta onneksi me tiesimme osan kysymyksistä niin, että minä olen uusien YleX aurinkolasien onnellinen omistaja!

Ainoa huono puoli oli siinä, että avustaja googletti varsinaisen tietokilpailun aikana kaksi kertaa. Minun ohje on se, että karsintakysymyksen saa googlettaa, mutta varsinaisen kilpailun aikana ei.

Nyt tämä blogi loppuu tähän, ja jatkuu seuraavalla kerralla.

Ei kommentteja: