maanantai 21. syyskuuta 2009

ruusuja ja risuja

Nyt minun on pakko antaa ruusuja ja risuja tv-ohjelmille. Ensin ruusut. Kadonneen jäljillä on loistava ohjelma. Siinä näkee ihmisen turhautumisen, kun hän on yrittänyt itse etsiä kadonnutta henkilöä. Myös löytämisen riemu välittyy aitona katsojalle. Kuvausryhmä on kokoajan mukana, kun juontaja ja ohjelmaan hakenut etsivät kadonnutta henkilöä. Välillä johtolangat päättyvät umpikujaan ja etsintä tuntuu toivottomalta. Lopulta kaikki selviää ja etsijä kohtaa kadonneen henkilön.

Myös sunnuntainen Talentti oli aivan loistava. Esityksen keskeyttämisnapin painamiseen tuomarien sormet ovat tällä kaudella tosi herkässä. On Talentti, vaan niin uskomaton ohjelma.

Sitten käsittelyyn Diili. Mun on pakko antaa, sekä ruusuja, että risuja. Ruusuja sataa siitä, että tälläinen uuden tyyppinen työnhakuohjelma on tullut Suomeen. Siinä näkee hyvin toimiiko ihmisten kemiat keskenään. Risut tulevat ohjelman juontajalle. Varsinaista juontajaa ei tietysti olekkaan, vaan kilpailijoiden työnantajana toimii urheilupiireistä hyvin tunnettu hahmo eli Hjallis Harkimo. Minun mielestä suora palaute on periaatteessa hyvä juttu, mutta tämä henkilö saisi siistiä suutaan. Onhan kyseessä valtakunnallinen tv-lähetys. Kyllä sieltä nimittäin tuli pari sellaista sanaa, jotka eivät kuulu tv-lähetykseen. Olin aivan pöyristynyt, kun kuulin semmosia sanoja. Sillehän ei voi mitään, jos kilpailija päästää muutaman sammakon suustansa. En minä niitäkään kuuntele suopein korvin, mutta jos työantajakin käyttää vielä hurjempaa kieltä. Olisi avattava keskustelu tv kielenkäytöstä ja mikä on hyvän maun mukaista.
Tämmöistä mieltä minä olen syksyllä alkaneista sarjoista.

Ei kommentteja: