sunnuntai 5. heinäkuuta 2009

Radio Keski-Suomen yllätyssoitto

Opin jo kauan aikaa sitten sellaisen sanan kuin yllätyssoitto: radioihmiset soittavat jollekin pahaa-aaavistamattomalle ihmiselle kun hän ei tiedä asiasta yhtään mitään. Niinhän minäkin uskaltauduin kokeilemaan tätä uutta asiaa. Eiliseen minä sitten olin suunnitellut yllätyssoiton niin huolella, että mun avustaja ei siihen päivään asti tiennyt että semmoinen tulee. Olin nimittäin pyytänyt Radio Keski-Suomea soittamaan hänelle. Kun me olimme kaikessa rauhassa kuuntelemassa sitä lähetystä, niin yht'äkkiä avustajan puhelin soi. Avustaja vastasi puhelimeen.. ...Ja "Täällä on Radio Keski-Suomi hyvää päivää! Sinulle on järjestetty yllätys, haluatko että soitetaan se nyt tai sitten meidän juttelun jälkeen." Avustaja vastasi, että hänelle on ihan sama. Sitten häntä käskettiin odottamaan jonkun aikaa. Minä en ollut edes jännittynyt saati sitten shokissa, tuli vain hämmentynyt olo. Sitten kun kappale loppui, niin toimittaja alkoi lukea minun viestiä. Seuraavaksi minä tulin puhelimeen, kun toimittaja sanoi että puhelimessa on radiofani. Minä sanoin "hyvää huomenta Radio Keski-Suomi", jonka avustaja tulkkasi. Sitten avustaja kertoi, että hän on lauleskellut toivottua kappaletta aika paljon silloin kun se on radiosta soinut. Kappale oli tietysti "Puhu äänellä jonka kuulen". Minä olin sanonut kahdelle ihmiselle että laittaisivat nauhalle soiton. Toinen heistä unohti ja toinen joko nukkui tai ei saanut sitä nauhoitettua.
Minä haluaisin että minut yllätettäisiin joskus oikein kunnolla. Kerran minut yllätettiinkin, mutta se oli väärä päivä. Radio Deissä on toivekonsertti mitä minä aina kuuntelen. Yhtenä lauantaina tuli semmoinen toive joka oli osoitettu neliraajahalvaantuneelle pojalle ja hänen perheelleen. Viestissä hän kiitti sitä että on saanut olla pojan avustaja. Rupesin miettimään kahta asiaa. 1) Ei voi olla kahta samannimistä 2) Tämä kyseinen henkilö oli lähdössä meiltä pois kun oli saanut muualta töitä. Kun kysyin häneltä suoraan, että oliko hän yllätyksen takana, vastaus oli myönteinen, mutta yllätyksen ei olisi vielä silloin pitänyt tulla mutta vasta viikkoja myöhemmin. Biisitoiveena siis oli Mikko Alatalon Suojelusenkeli.
Sitten minä kirjoitin Radio Dein toimittajille ja kerroin miten tässä kävi. Sieltä luvattiin, että minä saan toivoa sitä joskus uudestaan. Arvaatte varmaan että tuntuiko se yllätykseltä kun se tuli uudestaan. Sitten se toimittaja vielä luki, että tämä kappale oli minun toiveeni, vaikka se ei ollutkaan alunperin niin.
Joskus minä toivon että minut yllätettäisiin oikein kunnolla. Jostakin tulisi yhtäkkiä puhelu mistä minä en tietäisi mitään. Kun minä olen hommannut niin paljon yllätyksiä toisille, niin nyt on toisten aika yllättää minut.
Nyt loppuu tämän tekstin kirjoitus.
p.s. ei ollut kivaa siivota toisten yllätysten sotkuja
minä ajattelin sen takia kirjoittaa hänelle, että hän tietäisi kenelle yllätys oli kohdistettu

Ei kommentteja: