sunnuntai 27. joulukuuta 2009

Oilioili, Sisuradio ja vähän muutakin

Kuten kerroin aikaisemmassa blogissani, aion taas kerran ottaa Västeråsiin yhteyttä Oilioili-ohjelmaan, mistä kerroin aikaisemmin. Oli jännittävää olla siinä edellisellä kerralla, mutta ei niin jännittävää kuin nyt! Toimittaja tekee ensimmäisen suoran lähetyksen ja minut on valittu siihen ensimmäiseen ohjelmaan.

Lähetin Lucian päivänä sähköpostilla kappaletoiveen missä toivoin sitä Puhelinlankojen toista kappaletta, Happoradion Puhu äänellä jonka kuulen. Se menee ilmeisesti niin, että Oilioili, eli toimittaja soittaa jonkun musiikkikappaleen aikana ja käskee meitä odottamaan. Pitää pitää ajatukset kasassa ennen sitä lähetystä, muuten siitä hommasta ei tule yhtään mitään.

Olen kertonut Oilioilille jo alustavasti mistä mie aion puhua, eli täällä Suomessa juuri alkaneesta Suomi tv:stä ja vähän kaikesta muustakin. Arvatkaapa mitä silloin voisi käydä? Ja toivottavasti niin käy - päätän olla Oilioilin historian ensimmäinen soittaja suorassa lähetyksessä, koska Oilioili sanoi sähköpostissa että soittaa minulle tasan kello kolme Suomen aikaa. Varmaankin siksi, että koko Ruotsi kuulisi minun Suomalaisen äänen. Voisin välittää tunnelmia Suomesta.

Valitsin Happoradion koska vanhemmat Ruotsin Suomalaiset kuulisivat vähän uudempaa Suomalaista musiikkia. Minulla on hirveät tai semmoiset mukavat suorituspaineet, että miten ensimmäinen soittaja selviytyy tästä. Jos yhden avustajan mies ei löydä sitä osoitetta, voin antaa se osoitteen www.sr.se/sisuradio ja sieltä Lyssna direkt.

Jos kuitenkin kävisi niin, että joku ei pääsisikään kuuntelemaan suoraa lähetystä, kerrottakoon se, että Oilioilia voi kuunnella 30 päivää sen lähetyksen julkaisusta nettiarkistosta. Klikkaa vaan nettiarkisto kohdasta "Oilioili" ja sieltä löytyy aikajärjestyksessä uusin sekä edelliset ohjelmat. Klikkaat vaan 2. tammikuuta päivättyä ohjelmaa niin se aukeaa uudessa ikkunassa. Minun piti osallistua asunnollani, mutta mie olen ehkä silloin kotona vanhempieni luona.

Minun piti loppiaisena mennä kotiin, mutta muistinkin että mamma ja tätini on kutsumatta minun Joulua katsomaan. Niinpä minä kutsuin heidät kylään 6. päivä tammikuuta. Siksi menisin avustajan kanssa äidille silloin toisena päivänä, eli juuri silloin kun pitäisi olla Oilioilin suorassa lähetyksessä. Pitää taas kerran vaihtaa puhelinnumeroa mistä minut saa varmasti kiinni.

Minun Joulu on mennyt hyvin, pitää kyllä sanoa että nyt mie sain sen oikean Joulun tunnun mitä en ole kotona aikaisemmin saanut. Joulu oli minulle uusi asia täällä. Täytyy katsoa seuraavana Jouluna jatkuuko koko homma samanlaisena. Nyt oli aikaa nautiskella paljon paremmin kuin mitä kotona, koska kotona oli semmoista hässäkkää. Vanhemmat ovat Jouluaattona ihan poikki kaikesta hössötyksestä ja vähän kiukkuisia. Älkää nyt saako vanhemmistani väärää kuvaa, ihania he on, mutta Joulustressi kaataa ne sitten. Sen aistii ilmapiiristä että he ovat kiukkuisia. Se ei ole minusta mitenkään kivaa.

Nyt loppuu tämän blogin kirjoitus tähän, sen vielä sanon, että ehjänä päästiin perille eilen kun lähdettiin mamman ja tätini luo. Ainoa ongelma oli, kun navigaattori ei näyttänyt sitä osoitetta ja taksikuskin oli hankala löytää perille.

Ei kommentteja: