lauantai 2. toukokuuta 2015

Tangokuninkaallisista

Nyt minä kerron kuka on minun suosikki kautta aikojen, mutta ensin vähän tangokuninkaista tietoa. 80-luvulla he olivat omanaikaisia tähtiä, jotka ovat jääneet unholaan, paitsi Arja Koriseva.

Aloitetaan minun muistamiset vuodesta 95. Vuonna 95 valittiin ruotsinsuomalainen Jari Sillanpää tangokuninkaaksi ja loppu on historiaa. Hänen suosionsa ei lopu ikinä. Hän on osallistunut Euroviisuihin ym. tämmöisiin ohjelmiin kuten Vain elämää, joka toi hänelle vielä suuremman suosion kuin mitä tähän asti on ollut. Hänen kanssaan kanssaan kruunun sai silloin Marita Taavitsainen, joka on toiminut mm. viedotreffit - ohjelman juontajana. Hän on jäänyt Jari Sillanpään varjoon viime vuosina, vaikka hän voitti Syksyn sävelet.

Vuonna 96 voitti semmoinen henkilö kuin Tomi Markkola. Hänestä ei ole kuulunut mitään viime vuosina. Hänen kanssaan voitti silloin Saija Varjus, mutta hän on vetäytynyt julkisuudesta sairauden takia, joka on ihan ymmärrettävää. Jossain vaiheessa voitti semmoinen henkilö kuin Marko Mauruksela. Hänestä ei ole kuulunut mitään.

Viimiset kaksi vuotta minä muistan oikein hyvin. Blogissa on ollut kirjoitus siitä, että 2013 vuonna tankokuninkaan puoliso voitti naisten sarjan ja tämä tangokuningas on nykyään oopperalaulaja, joka on voittanut aikaisemmin tangokuninkuuden. Miesten sarjan voitti silloin vuonna 2013 Iskelmäyhtyeen rumpali, joka on nykyään siinä yhtyeessä laulaja.

Miesten sarjan voitti vuonna 2014 semmoinen henkilö kuin Teemu Roivainen. En ollut aikaisemmin hänen tuotantoonsa tutustunut. Minä ajattelin ensisinkun perusteella, että taas tulee jotain iskelmää, mutta yllätys olikin suuri kun tutustuin hänen tuotantoonsa silloin kun hän oli puhelinlangoilla vieraana kun olin siellä, niin hän on julkaissut musikaalisen levyn, joka ei sisälläkään tangoja paitsi yhden. Muuten se levy on täyttä kultaa minun mielestä. Hän on kansainvälinen vientituote. Hän sopisi hyvin kansainvälisille areenoille. Siltä levyltä löytyy kaikki minun suosikit, joista minä tykkään. Minusta oli oikein kivaa tutustua häneen. Hänen kanssaan oli kiva jutella. Hän osasi ottaa kuulijat huomioon kun hän jutteli soittajien kanssa.

Hänen toinen sinkkunsa on aivan mahtava. Minä tykkään radioiden ensi soittohetkistä, mutta tämän kappaleen ensi soitto meni minulta täysin ohi, kun yöradion juontaja tuli vaihtamaan paikkaa puhelinlankojen juontajan kanssa. Sen mitä minä kuulin siitä sinkusta niin se oli aivan upea. Kerrankin minä sain olla todistamassa sitä hetkeä, mitä kukaan muu ei ole kuullut. Minä olin ensimmäinen joka kuuli sen. Kun minä kuuntelin sitä Youtubesta, niin se oli aivan upea. Saa nähdä aukeaako hänelle kansainvälinen ura. Ainakin minä uskon siihen vakaasti että se aukeaa. Hän on kansainvälinen vientituote, koska tangomarkkinat ei tiennyt siitä yhtään mitään ennen kuin vasta nyt kun hän osallistui siihen kisaan. Minusta tuli kertaheitolla hänen musikaalien fani. Tangoista en tykkää juurikaan.

Että semmoinen blogi tällä kertaa.

Ei kommentteja: