lauantai 16. elokuuta 2014

Monta asiaa kerralla

Olin unohtanut erään asian viimeviikolla. Se tuli ilmi kun oli niin kovia helteitä. Nimittäin minun jalat turposi aika paljon, mikä oli hätänä oli se mun jalat ei kestä liian kovia helteitä. Olin täysin unohtanut kuinka ihanaa on laittaa jalat ylös sängyssä. Miä rakastuin siihen oitis, jos mulla on vain aikaa teen tätä ihan huvikseni. Miä olin oikeesti täysin unohtanut sen koko asian. Olen päättänyt seuraavaa: aina kun avustaja lähtee, niin minä menen sänkyyn. Niin kauan kunnes syyskuun 8pv tapahtuu minun elämässäni sellainen muutos, että minä en ole vielä tottunut semmoiseen. Nimittäin minä saan elämäni ensimmäisen älypuhelimen. Se kuuluu hallintalaitteeseen, kun minun entinen hallintalaite meni rikki. Minun elämässäni ei ole ollut aikaisemmin älypuhelinta. Olen suunnitellut niin, että kun se on latauksessa silloin miä otan pienen huilin. Sitten kun avustaja lähtee, niin miä siirryn takaisin tuoliin leikkimään sen kanssa.

Semmoista kivaa uutta odotellessa!!

Sitten seuraavaan aiheeseen.

Tuli muuten puhetta minun fysioterapeutin kanssa, semmoinen kappale on olemassa kuin, Vehkalahden viehkeä neito. Laulu on omistettu minun eräälle tutulle, joka oli isoiso hiihtäjä -60 luvulla. Se oli ikäänkuin sen ajan julkkis. Täytyy tarkistaa onko siellä laulussa kirosanoja. Jos ei ole niin miä toivon sitä puhelinlangoilla. Se tulisi hänelle yllätyksenä. Pitää ensin tarkistaa häneltä pitääkö tämä tieto paikkansa. Olen aivan ihastunut yhteen kappaleeseen, joka soi Radio suomen taajuudella. Sen on tehnyt yksi näyttelijä joka on näytellyt tämän hetken suosituimmassa tv-sarjassa salatut elämät. Sen biisin nimi on näkymätön tyttö. Hänen lauluääntä on kuultu eräässä sarjan kohtauksessa, missä hän lauloi muka aivokasvaimen saaneen kaverin hautajaisissa. Kun hän lähti ulos sarjasta, se jäi ikäänkuin kesken se kappale. En tiedä rupesiko häntä oikeasti itkettämään vai oliko se näyttelemistä.
Siihen kappaleeseen takaisin, mistä minä puhuin. Kappale ei ole mikään lässynlässynläätä, joka tarkoittaa minun puhekielessä sitä, että ei ole pelkästään rakkauslaulu. Siinä kappaleessa on oikeesti hyvät sanat. Kappale kertoo, minun mielestä pitkäaikais sairaasta lapsesta. Joka kuolee johonkin sairauteen. Kuunteloitin usealla henkilöllä, he pitivät myös tästä kappaleesta. Se oli siitä aiheesta. Kuunnelkaa itse kyseinen kappale.

Sitten otetaan viimeinen aihe.

Voice of Finland, nyt tulee kritiikkiä tuomareista. Ensinnäkin on liian rokkikeskeistä tuomaristossa. Minusta entinen tuomaristo oli sopivasti jaettu. Oli iskelmän edustajaa, popin edustajaa ja rockin edustajaa. Elastinen oli ns. räppi-edustaja. Nyt tuomaristossa edustaa Olli Lindholm, Michael Monroe, Tarja Turunen ja Redrama. Oli paljon mielenkiintosempaa seurata kuinka äänet jakautui tuomariston kesken. Olisin toivonut että tuomaristo olisi jaoitettu niin että on iskelmä, rock, pop ja räppi tuomarin edustajistossa. Saa nähdä minkälainen se kausi tulee olemaan? Hoidetaan lastenlaulu kilpailu pois alta.Olisin mielellään halunnut mennä katsomaan viimekauden voittajan keikkaa Lasten meripäiville, mutta minä en päässyt. Minun suosikki se ei ollut. Minun suosikki oli se pyörätuolipoika. Jos kuvaukset olisivat olleet suoria olisin varmasti äänestänyt häntä. Lasten ja aikuisten kuvaukset menee niin hauskasti, että lasten kuvaukset lähetetään nauhoitettuna. He tietävät etukäteen kuka sen voittaa. Kun taas aikuisten kuvaukset menee niin, että on suorat kuvaukset. Finaalit tulee suorana, muut on nauhoitettu etukäteen.

Olipahan aihetta kerrakseen!
Jatkuu joskus...

Ei kommentteja: