lauantai 9. elokuuta 2014

Ensimmäistä kertaa Meripäivillä

Kuten otsikko kertoo, olin ekan kerran Meripäivä konsertissa. Lähin ihan mielenkiinnosta kattoo minkälaista on eri ihmisten keikalla. Olihan siellä perjantai-iltana Juha-Tapio, mutta sen biisejä olen kuullut niin monta kertaa, että päätin jättää Juha-Tapion keikan väliin. Olenhan mie istunut monta kertaa Juha-Tapion konserteissa. Ensimmäisenä keikalla oli uusi yhtye, jonka miä olin kuullut radiosta. Se on ilmeisesti uskovan poika, joka kokeili ensimmäistä kertaa Suomen musiikkitaivasta. Hänen uransa on lähtenyt hienosti nousukiitoon. Siellä oli muutama ihminen siellä keikalle. Minä myöhästyin keikasta yhden biisin verran, koska olin matkalla festivaali alueelle. Sitten kun hän lopetti, tuli semmoinen yleisöryntäys, että en ollut ikinä nähnyt. Olin ihan eturivissä. Siitä lähtien aina myöhään yöhön saakka, oli uskomatonta seurata kuinka jengi osasi kaikkien biisien sanat. Ei ois parempaa kokemusta olla, mikä oli viimeinen keikka minkä minä näin. Lavalle nousi Jennni Vartiainen, mikä lava show oli. Miä totesin, että tänne pitää tulla uudestaan. Oli se niin uskomaton keikkailta, että oksat pois. Oli helppo valita mihin keikalle sitä oikeen menee ja minkä artistin keikan jättää pois. Lavalle nousi legendaarinen -80 luvun suosituin yhtye Yön jälkeen, jos Popeda ei ole kolmanneksi suosituin yhtye 80-luvulla, ei sitten mikään. popedan sanoitukset ovat vähän semmoista minun henkeen raskaampaa. Varsinkin UkkoMetso on ihan kauhee. Pakko kait jokaisella saa olla omat mielipiteet, suodaan se heille. Minä en henkilökohtaisesti tykkää Popedasta.
Onneksi se soitti yöllä, niin että meidän olis pitänyt muutenkin lähteä kesken Popedan keikan pois, muuten ei olisi riittänyt tunnit. Siitä olisi tullut sanominen jos olisin jäänyt Popedan keikalle. Kaupunki ei olis tykännyt hyvää. Lavalla nähtiin myös Neljän suora, Kaihon Karavaani, Tuure Kilpeläinen sekä Suvi Teräsniska ei muita. Toivottavasti on yhtä helppo valita ensi vuonna, mihin keikoille sitä menee.
Tämmöinen oli mun keikka-arvio. Katotaa mitä ensi vuonna tapahtuu.

Ei kommentteja: