torstai 23. lokakuuta 2008

Loput radiojutut

Jatketaan siitä mihin olen edellisessä blogissa jäänyt. Olin lähettänyt Puhelin langoille toiveen ensimmäistä kertaa. Kun tulin kotiin, sanoin äitille "Laita nauhoitus valmiiksi." Äiti laittoi nauhoituksen. Aloin kuunnella sitä ohjelmaa. Noin 19.30 soi puhelin ja äiti vastasi. Sieltä kuului "Olette Radio Suomessa, olette toivoneet..". Kun äiti kuuli sen, hän kauhistui ja alkoi selittää minkälainen poika täällä on. Isä tajusi aikaisemmin tilanteen ja tuli sanomaan minulle "Nyt ne soittaa sieltä". Siinä vaiheessa minun syke alkoi nousta lähemmäs 200. Aloin täristä niin, että sänky tutisi. Sillä aikaa äiti jutteli toimittajan kanssa. Äiti luuli, että he soittavat hetken päästä, mutta se nainen sanoikin että "30 sekuntia aikaa, älkää sulkeko puhelinta". Äitille tuli kiire laittaa nauhoitus päälle minun huoneessa. Äiti juoksi kuin norsu. Kun äiti tuli mun luo hän kuiskasi pari sanaa. Äiti kuiskasi "Rauhoitu", vaikka häntä itseäänkin jännitti.
Lähetys alkoi. Toimittaja kysyi "Onko siellä Nikke Heikkilä?", vastasin olevani ja hän jatkoi "Mitä sulle kuuluu tänään?". Hyvää minulle kuului. Toinen juontaja kysyi "Olenko eksynyt Haminassa?". En kuullut kysymystä, koska puhelimen luuri oli jäänyt äitiltä pöydälle. Toinen juontaja toisti kysymyksen. Sitten he kysyivät "Olenko syntynyt Haminassa?". Vastasin kyllä. Vasta jälkeenpäin muistin, että olin syntynyt Helsingissä. Sitten kysyttiin "Oletko nähnyt Titanic elokuvaa?". En ollut, mutta olin kuullut Titanic musiikkia. Minulta kysyttiin tiesinkö toivomani kappaleen esittäjän olleen euroviisuissa. Sanoin tienneeni. Toinen juontaja alkoi sanoa, että toivottavasti meidän silloiselle euroviisuedustajalle käy samoin (Jari Sillanpää). En halunnut puhua euroviisuista enempää. Siirryin aiheesta toiseen. Minua kiinnosti tietää miten Arja Koriseva (vieras) on tutustunut Helmut Lottiin. Äiti meinas tulla siinäkin asiassa väliin kun hän ei tiennyt, että kenen kanssa mie puhun. Arja kertoi, että levy-yhtiön kautta on saanut tutustua. Kuinka sattuikaan, että seuraavalla viikolla oli Helmutin konsertti Helsingissä. Kerroin olevani menossa sinne. Toimittaja halusi varmistaa, olinko menossa sinne konserttiin vaikka selvästi kerroin jo että olen. Arja Koriseva kutsui minut konserttiinsa, mutta kerroin etten pääsisi kun olen kotona. Nyt teen taas muita juttuja tässä välissä. Jatkuu kohta...

Ei kommentteja: