lauantai 11. kesäkuuta 2016

Monta asiaa kerralla 3

Nyt tulee monta asiaa yhteen pötköön. Ensinnäkin asia yksi, Euroviisut käytiin tänä vuonna Ruotsissa. Pisteiden lasku uudistettiin niin, että ensin olivat asiantuntijapisteet ja sitten olivat yleisöäänien perusteella annetut pisteet. Australia sai eniten asiantuntijapisteitä. Kun sitten laskettiin pisteet yhteen, voittaja oli Ukraina ajankohtaisella biisillä. Minä inhosin sitä aluksi, mutta nyt olen täysin rakastunut siihen. Se, mistä kappale kertoo, jokainen saa itse katsoa biisin lyriikat. Minä kerron myöhemmin mistä kappale kertoo, mutta tähän sepustukseen ei riitä aika.

Seuraava asia on se, että olen aivan innoissani, kun Kesäpuhelin on tullut takaisin. Aikaisemmin se oli YleX:llä, mutta nyt he ovat keksineet sen monen vuoden jälkeen Radio Suomessa. Kesäpuhelin on lyhykäisyydessään seuraava: on puhelin, jonka pitäisi kiertää ympäri Suomea. Joka päivä puhelimeen pitäisi vastata eri henkilö. Aina se ei ole onnistunut, koska ihmiset ovat niin ujoja. Minä ainakin vastaisin siihen jos tietäisin että se on lähistöllä. Se kesäpuhelimesta.

Seuraava asia on se, että YleX Jälki-istunnon toinen juontaja on siirtynyt kaupalliselle radiokanavalle. Entinen YleX viikonlopun juontaja tekee siellä ohjelmaa hänen kanssaan. Yritän jossakin vaiheessa saada aikaiseksi sen, että menisin sinne kylään. Vielä ei ole löytynyt rohkeutta siihen, kun ne yhteyshenkilöt ovat minulle vieraita. Minun pitää selittää, että kuka minä olen ja miksi haluan heidän aamushowhun vieraaksi. Katsotaan miten tilanne kehittyy.

Viimeinen asia on se, että Radio Nova on uudistunut hieman. Kaikki NRJ:n ja Voicen juontajat on siirretty sinne. Enää ei ole Voicea, ainoastaan Kiss. Minua edelleen vaivaa se, että missä minun hyvä ystävä on tällä hetkellä töissä. Yritin laittaa hänelle Facebook viestiä, mutta hän ei vastannut. Sitten yritin laittaa sähköpostia, mutta se ei mennyt perille. En kuitenkaan halua herättää julkista huomiota minun kysymyksellä. Minä tiedän sen, että minun ystävän poika on YleX:llä töissä, mutta en haluaisi hänellekään soittaa vain kysyäkseni missä tämä henkilö on nykyisin. Pitää ottaa muita keinoja käyttöön. Se on hauskaa, että NRJ:n iltapäivässä oli semmoinen kilpailu, kuin mysteeriääni. Nyt monen vuoden jälkeen se on siirretty Novalle. Silloin aikoinaan minäkin yritin soittaa sinne NRJ:n iltapäivään, kun potti oli iso, mutta en päässyt ikinä läpi. Tänään kuuntelin kun yksi perhe voitti ison summan rahaa, koska tämän perheen tytär oli ratkaissut monta kuukautta sitten. Jos mysteeriääni tulee semmoiseen aikaan, että minä voisin soittaa sinne, niin minä soitan. Tämä perhe oli iloinen, kun he voittivat ison summan rahaa.

Että tämmöistä tällä kertaa.

Ei kommentteja: